INTERVJU S BORISOM ŽUVELOM, RAVNATELJEM ŽLU VELA LUKA: Izgradnja Pomorsko-putničkog terminala Vela Luka je investicija kakva se rijetko događa na ovim prostorima

INTERVJU S BORISOM ŽUVELOM, RAVNATELJEM ŽLU VELA LUKA: Izgradnja Pomorsko-putničkog terminala Vela Luka je investicija kakva se rijetko događa na ovim prostorima

Odrađena je četvrtina radova na izgradnji Pomorsko-putničkog terminala Vela Luka. Povod je to za intervju s Borisom Žuvelom, ravnateljem Županijske lučke uprave Vela Luka koja je nositelj ovog projekta vrijednog 111.232.917,60 kuna, od čega se 77.191.708,72 kuna sufinancira bespovratnim sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“

Koje su najnovije informacije s gradilišta?

Izvođač radova Pomgrad Inženjering d.o.o. u posao je uveden 27. svibnja ove godine i od tada se neprekidno radi. Dosad je napravljeno oko 25 posto građevinskih radova. Izvedeni su svi armirano-betonski bušeni piloti, od čega je 25 novih, a 58 ranije napravljenih. U tijeku je izrada naglavnih ploča, dosad ih je izvedeno 14 od ukupno 83. Napravljen je konstruktivni podmorski iskop te izrada temelja i montaža betonskih elemenata pet od šest masivnih gravitacijskih stupova. Predgotovljeni armirano-betonski elementi izrađuju se u pogonu Pomgrad Inženjeringa u Splitu, nakon čega će se na gradilište dopremati morskim putem, što se očekuje početkom sljedeće godine. Izvršeno je nasipavanje 15.000 m3 od ukupno 35.000 m3 kamenog materijala koji će se ugraditi u konstrukciju. Također, u konstrukciju će se ugraditi 13.000 m3 betona, od čega 8.000 m3 na licu mjesta, a 5.000 m3 će se ugraditi u predgotovljene armirano-betonske elemente. Radovi se odvijaju prema dinamičkom planu radova. Kao što vidite, riječ je o opsežnom projektu koji je u punom zamahu i ide tempom kojeg smo zacrtali. Dosad nas je poslužilo lijepo vrijeme, a nadamo se da će tako biti i dalje. Inače, vrlo je interesantno pratiti sam tijek radova na formiranju 515 metara obalne trase i 18 685 m2 zaobalne površine. Riječ je o investiciji kakva se rijetko događa na ovim prostorima.

Kada očekujete dovršetak radova?

Izrada armirano-betonskih pilota je iza nas. Slijedi nasipavanje kamenog nasipa i izrada obalnog zida a nakon toga polaganje montažnih elemenata. Pred iduću turističku sezonu očekuju se radovi na postavljanju instalacija i postavljanju opreme, a cijeli bi zahvat trebao biti gotov do kraja listopada 2022. godine. 

Što će ovaj projekt donijeti Veloj Luci?

Riječ je o izuzetno važnom projektu za Vela Luku, ali i cijelu Korčulu. Radi se o povezivanju otoka s kopnom. Ukrcaj vozila za Split moguć je jedino preko luke Vela Luka, a iz godine u godine sve je veći broj putnika i vozila koji prometuju na toj liniji i sadašnje trajektno pristanište jednostavno nije u mogućnosti pratiti takvo povećanje. Fizička ograničenja su došla do svog kraja i ne može se bez novog pristaništa. Novi terminal omogućit će bolje uvjete za prihvat trajekata, što dugoročno donosi veći broj putnika i vozila, olakšan prijevoz prema kopnu i, nadamo se, uvođenje dodatnih linija. Terminal se počeo graditi još 2014. godine, no tadašnji izvođač radova – Viadukt d.d. je završio u stečaju i onda je zbog načina financiranja, ali i drugih okolnosti, došlo do zastoja u projektu. Nakon toga pripremili smo svu dokumentaciju za prijavu projekta za financiranje putem bespovratnih EU sredstava, što je uspješno realizirano, nakon čega smo proveli pet javnih nabava, od kojih je najveća bila ona za izvođenje radova.

Paralelno uz građevinske radove, ŽLU Vela Luka radi i na promidžbi i vidljivosti projekta. Što ste sve dosad napravili po tom pitanju?

Izradili smo posebnu  web stranicu projekta na kojoj se može pratiti napredak radova kroz fotografije i snimke s terena. Aktivni smo i na društvenim mrežama pa novosti o projektu, ali i o svim našim aktivnostima, građani mogu pronaći i na  Facebook stranici Županijske lučke uprave Vela Luka. Izradili smo i veliku količinu promotivnog materijala – ručnika, majica, blokova… Dio smo podijelili sportskim klubovima, a dio vrtiću i školama i udrugama. Nedavno smo sudjelovali i na radionici  u sklopu EU projekta “POOTOK Pokreni otok” koju provodi Udruga Novi otok iz Vele Luke. Nastavit ćemo i dalje s prezentacijom i podjelom promotivnih materijala kojima podižemo svijest o važnosti projekta. 

Izgradnja Pomorsko-putničkog terminala Vela Luka nije jedini veliki projekt ŽLU Vela Luka. Predstavite nam i ostale. 

ŽLU Vela Luka ima nekoliko velikih projekata. Nakon Pomorsko-putničkog terminala, slijedi izgradnja ribarske luke, koja bi se također financirala iz EU fondova. Projekt je u visokom stupnju spremnosti i nedavno smo glavni projekt predali u proceduru izdavanja građevinske dozvole. U pripremi su i projekti „Obala Kale-Vranac“, kojim bi se uredila kompletna obala od Osnovne škole Vela Luka do hotela Posejdon s 250 komunalnih vezova, „Komunalna lučica Pupanj“ sa 120 komunalnih vezova i istezalištem za brodice te „Komunalni vez u uvali Gradina“. Svakako, posebnost EU financiranja je što se projekti detaljno pripremaju i što se gleda društvena korist za cijelu zajednicu. 

Izvor: https://dubrovnikinsider.hr/intervju-s-borisom-zuvelom-ravnateljem-zlu-vela-luka-izgradnja-pomorsko-putnickog-terminala-vela-luka-je-investicija-kakva-se-rijetko-dogada-na-ovim-prostorima/